Skip to main content

DARI KACA MATA PENGGUNA COLLAGEN SHAKLEE DAN MANFAATNYA

Perbezaan Shaklee
Shaklee Collagen Powder adalah supplemen kolagen yang unggul, mengandungi 4,000mg Kolagen RSS (Sisik Ikan Merah) proprietari, sejenis kolagen tulen dan bermutu tinggi yang diekstrak dari Sisik Ikan Merah.

Kolagen Shaklee adalah sangat rendah dalam berat molekular , sekitar 1,000 Dalton (berat molekular kolagen disukat dalam Dalton) amat mudah diserap oleh tubuh dan membantu meningkatkan sintesis kolagen pada lapisandermis dengan berkesan. Tujuh ramuan utama termasuk ekstrak biji Camelia japonica, kolagen ikan, ekstrak kekerang, Lactobacillus acidophilus, Vitamin C dan Vitamin B, digabungkan untuk mempertingkatkan keberkesanan kolagen RSS dan menyokong kecantikan anda dari dalam ke luar.

Tujuh Ramuan Utama Collagen Shaklee:

1) Ekstrak Biji Camelia Japonica
  


Biji Camellia Japonica terdiri dari asid oliek satu emolien dan pelembab kulit yang hebat dan isoflavon antioksidan semulajadi yang mampu mengurangkan radikal bebas

2) Kolagen Ikan (dari sisik ikan merah)

Kolagen yang terhasil daripada sisik ikan merah juga dikatakan kolagen marin paling mahal dan merupakan sumber premium kerana hidup di lautan yang dalam. Ini sekali gus menjadikannya sumber kolagen yang sangat lasak dan elastik, kepaduan sel yang tinggi, kapasiti tinggi dalam mengekalkan kelembapan serta jisim molekul sangat rendah bagi memudahkan kadar penyerapan.

3) Ekstrak Kekerang


Glucosamine ekstrak kekerang adalah penting di dalam sintesis cecair synovial yang membekalkan pelincir kepada sendi-sendi dan menghidrat mata untuk melegakan ketidakselesaan mata.

4) Lactobacillus Acidophilus


Membantu mengimbangi mikroflora usus dan membantu membina semula sistem usus yang sihat yang mampu meningkatkan penyerapan kolagen

5) Ekstrak Pfaffia


Pfaffia yang juga dikenali sebagai ginseng Brazil, apabila digabungkan dengan ekstrak biji Camilla japonica membantu formasi kolagen dan asid hyaluronik. Dengan kemampuan luar biasa mengikat amaun air yang banyak asid hyaluronic memainkan peranan penting dalam menghidratkan tisu tubuh menjadikan kulit lembut, lembab dan licin.

6) Elastin dari kolagen ikan


Elastin memelihara kulit menjadi fleksibel tetapi tegang, memberikan reaksi melantun apabila kulit ditarik. Kolagen ikan mengandungi elastin yang berfungsi berganding bahu dengan kolagen untuk mengekalkan kulit menjadi tegang, anjal dan elastik.

7) Vitamin C dan Vitamin B


Vitamin C menggalakkan penghasilan kolagen dan menentang radikal bebas yang merosakkan kulit kita. Vitamin B turut serta dalam metabolisma karbohidrat, lemak dan protin untuk membebaskan tenaga yang diperlukan untuk penghasilan kolagen di dalam sel.

Untuk order sila hubungi:
Salmiah Maulan
019-6500920
ID: 1233382


Comments

Popular posts from this blog

Cara buat Roti Jala yang Sedap, Lembut dan pasti rasa NAK BUAT LAGI!!

Roti jala sedap dimakan dengan kari, kuzi malahan dengan susu pekat pun sedap. Bila terfikir nak buat sendiri, rasa macam renyah pula. 

Di bawah ini resepi yang paling senang, mudah dan sedap yang biasa saya gunakan:

Roti Jala Sumber: Azie Kitchen
Bahan bahan: 3 cawan tepung gandum 2 1/2 sudu besar minyak masak 1 sudu kecil garam 1 biji telur 3 cawan air/santan/susu segar (saya guna air dicampur sedikit santan) Sedikit pewarna kuning
Cara-cara:

5 PETUA KECANTIKAN KULIT MUKA SECARA TRADISIONAL

Di sini saya kongsikan 5 petua kecantikan kulit muka secara tradisional. Rajin ke rajin? 
;-). Bahan- bahan yang disebutkan di bawah memang confirm ada kat dapur kita. Silakan baca;

Air Didih Nasi
Ambil air didih nasi…ketika sedang menggelegak, biarkan sekejap kemudian sapukan pada kulit muka. Biarkan dalam 5 minit. Kemudian bilaskan dengan air . Amalkan selalu untuk dapatkan kulit licin.




Tomato
Parut sebiji Tomato dan gosokkan pada muka dan leher secara perlahan-lahan. Tomato sangat bagus untuk hilangkan parut. Biar selama setengah jam kemudian cuci dengan air suam.




Kentang 
Kupas kentang kemudian potong nipis-nipis dan  tampalkan  pada seluruh muka dan biarkan sampai kering. Amalkan 2 kali seminggu.




Serbuk Teh
Gosokkan Serbuk teh yang telah digunakan kemudian sapukan ke seluruh muka. Biarkan 5 minit dan kemudian cuci dengan air suam.




Lemon
Gunakan perahan  jus lemon kemudian sapukan pada wajah biarkan  selama 15 minit,  kemudian bilas dengan air suam.




Susah tak nak sediakan bahan-bahan ni?? hur…

Pengedar Shaklee (Desa Coalfields, Sungai Buloh & Kg. Jawa Klang) | SALMIAH 019-6500920

Terlebih dahulu saya mulakan dengan perkenalkan diri. Nama saya Salmiah binti Maulan merupakan Pengedar SAH Shaklee bagi kawasan Desa Coalfields, Sungai Buloh dan Kampung Jawa, Klang.Pada awalnya, saya hanya makan Shaklee untuk kesihatan diri sendiri.  Untuk rasa sama-sama sihat terhadap orang sekeliling, saya sedia membantu untuk kawasan berdekatan dengan anda
Kenapa sampai dua kawasan saya nak 'conquer' ye? Al-kisahnya apabila suami saya yang belayar tu ada kat darat, saya akan menetap di Sungai Buloh. Tapi bila suami kesayangan saya belayar di lautan, maka secara 'automatik'nya saya akan menetap kat rumah mak saya di Klang. Begitulah ceritanya.. Maka sebagai pengedar Shaklee bagi Desa Coalfields dan Kampung Jawa sedia membantu anda bagi pengambilan vitamin Shaklee mengikut keperluan. 
Kelebihan COD dengan saya, adalah saya boleh COD hingga ke depan pintu rumah anda. Selain tu, anda boleh mendapat direct consultation. Free je tau! Dan seperti anda semua tahu, Shaklee ada…