Skip to main content

Posts

Showing posts from August, 2017

Vitamin Shaklee Untuk Migrain Buat Saya Menari-nari Ceria

Migrain adalah sakit kepala yang menyerang secara kerap . Sangat sakit dan sesiapa sahaja yang mengalami migrain akan rasa denyut di sebelah sahaja di bahagian kepala. Berguling-guling rasanya bila menahan sakit migrain.

Shaklee ada sediakan set Migrain Shaklee


1- B-Complex

Vitamin B2 (riboflavin) dan Vitamin B6 (Pyridoxine) telah terbukti boleh membantu mengurangkan kesakitkan akibat migrain.Vitamin B lengkap dalam B Complex Shaklee memastikan anda bukan saja mengurangkan risiko diserang migrain, tapi juga mencegah penyakit-penyakit lain seperti depresi, strok….2- Ostematrix
Kaya dengan Kalsium, Magnesium, Vitamin D, membantu menetapkan ritma jantung, menyelesaikan masalah insomnia, membantu pengaliran gizi masuk dan keluar daripada membran, dan membantu dalam pembekuan darah.Kalsium juga sangat diperlukan dalam  mempertahankan fungsi saraf dan otot, serta buah pinggang.Ia juga mengurangkan kadar kolesterol dalam darah.Magnesium pula penting untuk metabolisma kalsium. Ia membantu untuk m…

Pengedar Shaklee (Desa Coalfields, Sungai Buloh & Kg. Jawa Klang) | SALMIAH 019-6500920

Terlebih dahulu saya mulakan dengan perkenalkan diri. Nama saya Salmiah binti Maulan merupakan Pengedar SAH Shaklee bagi kawasan Desa Coalfields, Sungai Buloh dan Kampung Jawa, Klang.Pada awalnya, saya hanya makan Shaklee untuk kesihatan diri sendiri.  Untuk rasa sama-sama sihat terhadap orang sekeliling, saya sedia membantu untuk kawasan berdekatan dengan anda
Kenapa sampai dua kawasan saya nak 'conquer' ye? Al-kisahnya apabila suami saya yang belayar tu ada kat darat, saya akan menetap di Sungai Buloh. Tapi bila suami kesayangan saya belayar di lautan, maka secara 'automatik'nya saya akan menetap kat rumah mak saya di Klang. Begitulah ceritanya.. Maka sebagai pengedar Shaklee bagi Desa Coalfields dan Kampung Jawa sedia membantu anda bagi pengambilan vitamin Shaklee mengikut keperluan. 
Kelebihan COD dengan saya, adalah saya boleh COD hingga ke depan pintu rumah anda. Selain tu, anda boleh mendapat direct consultation. Free je tau! Dan seperti anda semua tahu, Shaklee ada…

Anda rasa kurang bertenaga? 5 Vitamin Shaklee untuk Meningkatkan Tenaga.

Anda mungkin pernah merasa terlalu letih, kurang bertenaga dan mudah penat meskipun tidak melakukan yang sesuatu yang berat. Perkara ini mungkin disebabkan oleh pelbagai hal yang mungkin tidak anda sedari seperti kurang minum atau tiada pengambilan vitamin.



5 Vitamin Shaklee untuk Meningkatkan Tenaga akdn saya kongsikan di bawah ini;
1- Multivitamin untuk Tambah Tenaga (Vitalea Shaklee)


Vitalea mengandungi 28 jenis vitamin dan mineral yang dirumus khas unutk memenuhi keperluan mikronutrien. Insya Allah sangat membantu peningkatan kesihatan sekiranya diambil secara berterusan. Ia dilengkapi dengan zat besi untuk pembentukan lebih banyak sel darah merah, mengelakkan anemia dan meningkatkan paras HB. Selain itu, ia turut mengandungi Magnesium, Kalsium, Fosforus, Vitamin C dan Vitamin D yang menyokong kesihatan tulang.
2- B-Complex Untuk Tambah Tenaga

Vitamin B-Complex Shaklee terdiri dari 8 Vitamin B penting untuk keperluan harian badan. B-Complex adalah salah satu vitamin kesukaan saya keran…

Batuk berkahak? Ketahui Cara Menghilangkan Batuk Berkahak Secara Semulajadi

Dengan keadaan musim hujan, panas yang tidaak menentu sekarang ni, macam-macam penyakit yang cuba-cuba nak mendekati samada golongan bayi, dewasa atau orang tua. Demam, selsema, batuk 3 adik beradik yang setia antaranya.
Paling perit bila batuk berkahak yang kadang-kadang tu rasa nak sedut dengan penyedut hampagas untuk kelegaan

Di sini saya kongsikan serba sedikit cara-cara untuk menghilangkan batuk berkahak. 

1- Gunakan air dan halakan wap atau stim ke muka anda

   Lapiskan kain napkin yang nipis untuk pastkan stim tidak terus menghalake muka anda        atau bayi. Tepuk belakang bayi dengan perlahan bertujuan untuk melonggarkan kahak          dan lebih mudah disingkirkan melalui najis.




2- Amalkan madu

   Madu adalah makanan sunnah yang bersifat anti-oksidan yang kuat dan anti-inflamasi.        Bancuhkan sedikit madu dengan air suam dan minum setiap hari sehingga kahak anda        hilang. Ianya membantu merawat tekak anda yang sedang perit dan membunuh bakteria      yang terdapat pada kah…

Vitamin C Shaklee DIHATIKU!!!

Hai semua.. entri kali ini takde nak tulis panjang- panjang. Apa yang nak saya kongsikan di sini, adalah berdasarkan pengalaman sendiri. Sustained Release Vita-C Plus antara supplemen wajib ada dalam koleksi.

Masa mengandungkan anak kedua, saya jarang sekali untuk jatuh sakit. Beza sangat rasanya bila mengandungkan si kakak. Ini semua gara- gara penangan si ajaib Vitamin C.

Masa tenpoh berpantang pulak, entah kenapa saya ada demam dua kali. Salah sendiri sbb malas sgt nak mengepam disebabkan bengkak susu. Mak suruh telan panadol. Ingatkan bolehlah terus kebah. Makin sejuk menggigil pulaknya. Atas nasihat Cik Fina, maka telan 4 biji Vitamin C dan Omega. Alhamdulillah makin berkurangan dan demam terus kebah. Berkat doa dan izin dari Allah pastinya.

Dalam masa si adik sedang nak membesar dengan menyusu badan (Alhamdulillah rezeqi susu untuk adik tak pernah putus), biasala kadang-kadang tu ada 'ter'demam atau 'ter'selsema,  maka tanpa berfikir panjang telan je Vitamin C. Anak…

9 Kebaikan Vitamin C Untuk Ibu Hamil

Wanita hamil memerlukan banyak vitamin C dari hujung rambut hingga hujung kaki kerana ia penting untuk tumbesaran dan untuk baiki sel. Berikut adalah 9 Kebaikan Vitamin C untuk Ibu Hamil:

1. Imunisasi 

Jom kita kaji balik apa fungsi vitamin C ini sebenarnya. Sudah ramai yang tahu bahawa Vitamin C sangat penting kerana ia dapat meningkatkan sistem imun seseorang. Dalam kes ibu hamil ini, pengambilan vitamin C sangatlah baik bagi mereka yang mengalami selsema atau demam. Walaupun panadol atau paracetamol sudah dikira selamat bagi ibu hamil, tetapi jika anda mempunyai pilihan yang lebih selamat, kenapa tidak anda hanya mengambil vitamin C sahaja setiap hari bagi menggantikan paracetamol. Terdapat kajian yang menyatakan hanya dengan meningkatkan pengambilan vitamin C semasa demam atau selsema sudah mampu mengurangkan tahap kronik demam anda dan juga mengurangkan tempoh sakit anda. Jadi, jika anda mengalami demam atau selsema, apa yang lebih baik adalah gandakan pengambilan vitamin C dan ban…

5 PETUA KECANTIKAN KULIT MUKA SECARA TRADISIONAL

Di sini saya kongsikan 5 petua kecantikan kulit muka secara tradisional. Rajin ke rajin? 
;-). Bahan- bahan yang disebutkan di bawah memang confirm ada kat dapur kita. Silakan baca;

Air Didih Nasi
Ambil air didih nasi…ketika sedang menggelegak, biarkan sekejap kemudian sapukan pada kulit muka. Biarkan dalam 5 minit. Kemudian bilaskan dengan air . Amalkan selalu untuk dapatkan kulit licin.




Tomato
Parut sebiji Tomato dan gosokkan pada muka dan leher secara perlahan-lahan. Tomato sangat bagus untuk hilangkan parut. Biar selama setengah jam kemudian cuci dengan air suam.




Kentang 
Kupas kentang kemudian potong nipis-nipis dan  tampalkan  pada seluruh muka dan biarkan sampai kering. Amalkan 2 kali seminggu.




Serbuk Teh
Gosokkan Serbuk teh yang telah digunakan kemudian sapukan ke seluruh muka. Biarkan 5 minit dan kemudian cuci dengan air suam.




Lemon
Gunakan perahan  jus lemon kemudian sapukan pada wajah biarkan  selama 15 minit,  kemudian bilas dengan air suam.




Susah tak nak sediakan bahan-bahan ni?? hur…

VITA-LEA IRON FORMULA.. KILLER PRODUCT!!

Merupakan Multivitamin pertama pada tahun 1915. Kini dalam formulasi zat besi.  

Perbezaan Multivitamin Vita-Lea Iron Shaklee
Vita-Lea Shaklee adalah multi-vitamin dan mineral pertama yang dicipta di dunia. Asalnya dikenali sebagai "Vitalize-Mineral" dan disingkatkan sebutan kepada "Vita-Min" dan perkataan vitamin yang yang disebut kini, telah diguna-pakai oleh Shaklee pada awalnya. Peningkatan teknologi telah mengubah bentuknya dari cecair (90 tahun dahulu) kepada bentuk tablet yang dikenali sebagai Vita-Lea.


Setiap tablet mengandungi 30 nutrisi harian yang lengkap yang diekstrak daripada sayuran dan buah, 12 vitamin dan 7 mineral penting sebagaimana disarankan oleh RDA. Ia diformulasikan secara komprehensif dan sangat seimbang.
Tablet Vita-Lea disaluti dengan serbuk nutrisi- spirulina. Ia dihasilkan dengan kaedah yang terkini dan teknologi eksplosif yang kompleks. disebut sebagai "Explo-Tab". Ia merupakan tablet multi-vitamin yang paling pantas larut dalam …