Skip to main content

Vitamin C Shaklee DIHATIKU!!!

Hai semua.. entri kali ini takde nak tulis panjang- panjang. Apa yang nak saya kongsikan di sini, adalah berdasarkan pengalaman sendiri. Sustained Release Vita-C Plus antara supplemen wajib ada dalam koleksi.
   
Masa mengandungkan anak kedua, saya jarang sekali untuk jatuh sakit. Beza sangat rasanya bila mengandungkan si kakak. Ini semua gara- gara penangan si ajaib Vitamin C.

Masa tenpoh berpantang pulak, entah kenapa saya ada demam dua kali. Salah sendiri sbb malas sgt nak mengepam disebabkan bengkak susu. Mak suruh telan panadol. Ingatkan bolehlah terus kebah. Makin sejuk menggigil pulaknya. Atas nasihat Cik Fina, maka telan 4 biji Vitamin C dan Omega. Alhamdulillah makin berkurangan dan demam terus kebah. Berkat doa dan izin dari Allah pastinya.

Dalam masa si adik sedang nak membesar dengan menyusu badan (Alhamdulillah rezeqi susu untuk adik tak pernah putus), biasala kadang-kadang tu ada 'ter'demam atau 'ter'selsema,  maka tanpa berfikir panjang telan je Vitamin C. Anak sihat, mak pun sihat jugak. Combo sihat bersama. Kulit pun rasa macam lebih elok dari dulu..

Kenalkan si Vitamin C tersayang;



SMS/WA: 019-6500920
Salmiah Maulan
ID: 1233382

Comments

Popular posts from this blog

Cara buat Roti Jala yang Sedap, Lembut dan pasti rasa NAK BUAT LAGI!!

Roti jala sedap dimakan dengan kari, kuzi malahan dengan susu pekat pun sedap. Bila terfikir nak buat sendiri, rasa macam renyah pula. 

Di bawah ini resepi yang paling senang, mudah dan sedap yang biasa saya gunakan:

Roti Jala Sumber: Azie Kitchen
Bahan bahan: 3 cawan tepung gandum 2 1/2 sudu besar minyak masak 1 sudu kecil garam 1 biji telur 3 cawan air/santan/susu segar (saya guna air dicampur sedikit santan) Sedikit pewarna kuning
Cara-cara:

Batuk berkahak? Ketahui Cara Menghilangkan Batuk Berkahak Secara Semulajadi

Dengan keadaan musim hujan, panas yang tidaak menentu sekarang ni, macam-macam penyakit yang cuba-cuba nak mendekati samada golongan bayi, dewasa atau orang tua. Demam, selsema, batuk 3 adik beradik yang setia antaranya.
Paling perit bila batuk berkahak yang kadang-kadang tu rasa nak sedut dengan penyedut hampagas untuk kelegaan

Di sini saya kongsikan serba sedikit cara-cara untuk menghilangkan batuk berkahak. 

1- Gunakan air dan halakan wap atau stim ke muka anda

   Lapiskan kain napkin yang nipis untuk pastkan stim tidak terus menghalake muka anda        atau bayi. Tepuk belakang bayi dengan perlahan bertujuan untuk melonggarkan kahak          dan lebih mudah disingkirkan melalui najis.




2- Amalkan madu

   Madu adalah makanan sunnah yang bersifat anti-oksidan yang kuat dan anti-inflamasi.        Bancuhkan sedikit madu dengan air suam dan minum setiap hari sehingga kahak anda        hilang. Ianya membantu merawat tekak anda yang sedang perit dan membunuh bakteria      yang terdapat pada kah…

Anda rasa kurang bertenaga? 5 Vitamin Shaklee untuk Meningkatkan Tenaga.

Anda mungkin pernah merasa terlalu letih, kurang bertenaga dan mudah penat meskipun tidak melakukan yang sesuatu yang berat. Perkara ini mungkin disebabkan oleh pelbagai hal yang mungkin tidak anda sedari seperti kurang minum atau tiada pengambilan vitamin.



5 Vitamin Shaklee untuk Meningkatkan Tenaga akdn saya kongsikan di bawah ini;
1- Multivitamin untuk Tambah Tenaga (Vitalea Shaklee)


Vitalea mengandungi 28 jenis vitamin dan mineral yang dirumus khas unutk memenuhi keperluan mikronutrien. Insya Allah sangat membantu peningkatan kesihatan sekiranya diambil secara berterusan. Ia dilengkapi dengan zat besi untuk pembentukan lebih banyak sel darah merah, mengelakkan anemia dan meningkatkan paras HB. Selain itu, ia turut mengandungi Magnesium, Kalsium, Fosforus, Vitamin C dan Vitamin D yang menyokong kesihatan tulang.
2- B-Complex Untuk Tambah Tenaga

Vitamin B-Complex Shaklee terdiri dari 8 Vitamin B penting untuk keperluan harian badan. B-Complex adalah salah satu vitamin kesukaan saya keran…